Tuesday, December 01, 2009

Önskelista julen 2009

Blomkrukor i brunt, beige eller vitt
CD-ställ för skivor. Måste vara avlånga och inte på höjden, dvs liggande
Grillpanna
Grillbestick (alltså vassa knivar som man äter med, inte sköter grill med)
Fisk och skaldjurs bestick
Flätade korgar att ha kläder i (typ storlek 30x30x30)
Smycken
Böcker
Strumpor
Kaffebryggare
Kastrull 18 cm
Bra knivslipare
Snygga ölglas
Vinöppnare med skruv och två handtag som man ”trycker ner” (dvs inte ett som man drar upp)
1 el 2 kg hantlar
Blockljus
Muffinsplåt
Bra fryslådor för mat
Handduksset (matchande badhanddukar)
Matchande kaffemuggar
Per Mobergs kokbok (p)
Byxor (p)
Skor (p)
En gravidmassage (jag)
Presentkort på IKEA

Saker till bebisen:
Bärbar matstol
Resesäng
Presentkort babyland

Och så önskar jag mig:
Fred på jorden
Högre mammapeng 2010
Slut på världens fattigdom
Lycklig familj
Osv, osv, osv...

2 comments:

cissi said...

Du kan ju inte lägga ut önskelistan här ju!!!!!! Nu får du ju räkna med samma sak av väldigt många. Men jag köpte först, så det är mitt som gäller!!!!!! :)

sarpo said...

haha... jag tror iofs att det bara är du som läser här så det är nog ingen fara! Din mamma är nog inte här och kollar exempelvis eller vad tror du? ;-)

Men du köpte först så ditt gäller, absolut! De andra får ta med kvitto, haha!