Wednesday, March 03, 2010

djurgårdens IF abstinens

Det är fantastiskt att vara mamma och mammaledig och att ha fått den finaste lilla tjejen till vårt hem. MEN jag vill ändå gå på hockey. Jag vill, jag vill, jag vill! Jag vill hoppa och skrika och tjuta och sjunga och dansa och skratta och fira slutspel. Det skulle dessutom sitta fint med en öl till allt det där. Men det är kanske lite tidigt att gå på hockey den 18 mars med en enmånaders baby...
Om DIF tar sig vidare till semifinaler kan ni dock ge er på att det blir familjehockey! Då är vi ju inne i april. Då blir det hörselkåpor på och bebispremiär på Hovet, sanna mina ord! Dock utan öl (i alla fall för min del...) och kanske inte så mkt hoppa och tjuta heller, det får vi väl se. Hur som helst måste DIF ta sig dit först...

5 comments:

idasol said...

Jag börjar också bli ganska sugen... :-) ska nog gå på hockey med Milo nån gång snart tror jag. Han har tittat lite nu under OS och så har han ju åkt skridskor själv så nu är han intresserad och då ska man väl smida medan järnet är varmt eller hur det nu heter.

idasol said...

Just det, Milo var ju på hockey första gången den 9 februari, när han var en månad och fem dagar. Och det gick jättebra. :-) Som du kanske minns. Finns ju förevigat också. Men det är ju olika hur det känns, gör det som känns bäst för er.

sarpo said...

Jag minns det mycket väl! Det var roligt!
Ja, jag vet inte, kanske man ska gå. Det är ju trots allt typ två veckor dit och egentligen skulle jag kunna ta med henne redan nu faktiskt om jag bara hade en match att gå på. Kanske ska vi gå? Vad säger du, ska vi investera i biljetter? Måste kanske göra det ganska snart då.

Anonymous said...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

lilla ego said...

Men gud - du är ju mamma. Stort grattis! Hade tappat länken till dig men var inne och läste i min gamla blogg idag och då fann jag den igen.

/fd Lilla Ego

(numera http://itsallgonnabefine.wordpress.com)