Thursday, June 21, 2007

En midsommarnatts dröm...

...skulle ju tex kunna vara att min kära karl får arslet ur vagnen och friar. Men det lär ju aldrig hända tyvärr. Eller, om vi får barn kan jag säkert få honom att gå med på det av rent praktiska skäl. Allt är så mkt enklare när man är gift om man har barn, har jag förstått.
Nu visar det sig dessutom att hans far har gjort som Ps bror och åkt på resa för att gifta sig i största hemlighet. Vad är dealen lixom? Är det ngn slags familjetradition eller? Jag fattar inte.

Jaha, midsommarafton som sagt imorgon. Det ska bli trevligt faktiskt. Har inte varit på mitt land och firat midsommar sen jag var typ tio år eller nåt. Man går ner till stora bryggan och firar där med lotter och kaffe och en midsommarstång och sen går man hem och äter sill. Eller om man gör det i omvänd ordning, det vet jag inte. Sen ska vi grilla på kvällen. Som vanligt, när min familj är inblandad, är maten i centrum. Vad ska vi äta??!
Men jag borde raka benen och packa. Jag har bara ingen lust just nu. Har precis städat och packat upp efter Cannes och Is land (jag har varit lite seg på den fronten....) så jag är lite matt. P har gjort en matjesilltårta. Det är så gott!

OCH JAG HAR SEMESTER!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tjoho!

No comments: