Tuesday, September 25, 2007

Då var det över...

....och så jävla kul var det ju inte. Eller jo, jag hade faktiskt riktigt roligt igår, det var länge sen det var så kul på match senast. Men själva matchen var ju inte så mkt att hänga i julgranen. Och jag klarade inte av att se sista kvarten efter Gnagets kvittering. Vi var kanske femton människor som gick fram och tillbaka i gången under södra läktaren och bet i läpparna och koncentrerade oss hårt på att inte försöka lyssna på matchen. Det var faktiskt nästan lite komiskt.

Jag är trött på att jobba. På allvar. Fast jag trivs bra på jobbet och sådär men nu har det varit
sådär hysteriskt mycket igen och man har jobbat över till sju-åtta flera kvällar i veckan. Det är ju inte ok. Nu har det lugnat ner sig lite igen men det är inte kul.

Jag fattar inte hur ni hinner med både bloggande och facebook, jag har aldrig tid eller ork att skriva ngt och dessutom fattar jag ändå ingenting av facebook. Jag förstår faktiskt inte varför jag måste adda alla dessa konstiga saker man kan kasta/skicka vidare/jämföra/skoja eller vad det nu är man gör med andra människor. Är det verkligen nödvändigt? Men, jag antar att det har sin charm. Jag har bara inte fattat det där än. Och så fattar jag inte hur man hittar människor förutom genom att sno någon annans kompis. Och egentligen kan man väl tycka att vissa är rätt menlösa att ha med men, jaja, det blir nog bra det här.

4 comments:

Studiomannen said...

Då är vi två, Sarpo. Jag funderade på att slänga bort hela skiten med Facebook, men sedan dök det upp ett antal gamla polare. Men jag får en massa requests hela tiden om att fylla i mina favoritfilmer och sånt och det känns så... 90-tal?

Anonymous said...

Du behöver absolut inte adda alla grejer, funktioner, bita vampyrer, zombies osv osv. Tryck Ignore bara, det gör jag. Ignore hela tiden.

Hitta vänner gör du genom att i övre raden/menyn gå in under "Friends", välja "Find friends" och sen skriva in din mailadress och ditt lösenord till mailen. Låter helt galet men de sparar inte lösenordet, och varför man gör det är för att då hittar den folk som finns på facebook vars mailadresser du har i din mail. Sen väljer du vilka av dem du vill adda.

Facebook är lite trixigt i början, men så fort man kommit förbi trixet blir det som en drog. Tyvärr.

Anonymous said...

Men du menade kanske hur man kan söka på människor förutom de man har i sin mail. Sök t ex inom "Sweden network". Då kan du söka på namn inom det networket. Men bara de som valt att vara med i networket kommer upp.

sarpo said...

jag vet inte om jag kommer fastna i drogen dock, jag tycker fortfarande att det är lite meningslöst. Fast också lite kul. Jag brukar fastna i såna där saker så det är väl snart dags för mig också att kolla facebook varje ledig sekund. Men man vill ju inte vara online på jobbet om ngn annan skulle vara där, det är ju pinsamt. Som att man inte jobbar!!