Tuesday, October 02, 2007

Det är hemskt

En sak som är hemsk med att ha mycket att göra samtidigt är att man upptäcker att man glömmer saker, de lixom tappas bort i minnet nånstans och kommer aldrig igen förrän det är för sent. Och då var det så dags.
Det här händer mig verkligen titt som tätt hela tiden just nu och det är skitjobbigt. Sitter på en skitstor grej som ska vara klar till imorgon och jag bara känner mig helt lost och förvirrad. Samtidigt måste jag ju hjälpa alla andra också som behöver support och då tappas helt enkelt saker bort i tid. Inte bra.

Så döm om min förvåning när jag under min körlektion idag körde som bäst. Det har faktiskt aldrig gått så här bra nånsin förut. Jag körde på rätt växlar, jag tittade mig omkring, mina backningar runt hörn satt som en smäck. Ja, det rullade på helt enkelt. Det kanske handlar om att jag inte orkar tänka och då går det redan en del på automatik. Eller jag vet inte. Nå, det går åtminstone framåt och min körlärare är så nöjd med mig. Han tycker jag ska vara nöjd också. Hurra för mig.

Blä för IFK Göteborg som vann med exakt samma mål som DIF så att djurgårn, trots vinst med 4-1 inte kom ett dugg närmare. Det hade varit mer ok om götet vunnit med 1-0 för då hade DIF bara haft två upp. Men, ja....
Det kommer inte att gå vägen det här, jag har insett det nu. Men ändå åker jag till Gävle för att se gulddrömmen raseras. Man måste nog vara lite dum i huvet för att orka med det här.

3 comments:

idasol said...

Hurra för dig! :-)
Det kommer ju gå som en dans att ta kortet! Sen kan vi bila ut i Europa eller nåt. Det är ju lättare om man är två som kan köra så man kan bytas av. :-)

Och jag tror att jag hoppas Gävle... Eller... Jag vet inte. Gud, sån här beslutsångest brukar väl inte jag ha, det brukar vara du som står för den biten! ;-)
Men jag har ju fölsedagspresenter till dig, de vill jag ju överlämna nån gång så klart. Ska vi käka lunch idag kanske? Eller fredag?

idasol said...

HOPPAR Gävle ska det ju stå... :-D

sarpo said...

hej, jag såg inte ditt meddelande förrän nu och det är ju lite sent att äta lunch den dagen du föreslog... =)

Men jag tänkte att jag skulle bjuda dig på lunch nån gång här framöver, det kan du behöva. Lite uppmuntring och du har det ju lite snålt den här månaden. Då vill jag ställa upp!
Fast nu åker jag ju till gotland så vi får väl se när det får bli, kanske om två veckor eller nåt.

Idag fick jag kort av din mor. Trevligt!