Sunday, March 29, 2009

MASAI

Igår var det Masai hemma hos I. Det brukar vara kul, se bara här:

Denna bild är dock inte från igår, den är från TEMA RÖTT-masai hos mig i höstas. Det var mkt trevligt igår också men jag hade ingen kamera med mig (utom mobilen förstås men det tänkte jag inte på). Vår kamera har ju tyvärr gått sönder (eller det var kissen som tyckte det var en lämplig leksak...) och det är jättejobbigt tycker jag. Jag funderar på om man ska orka köpa en ny innan Istanbul eller om man ska ta kort med mobilen då. Vi har beslutat om att köpa ny kamera åtminstone till sommaren men då kan jag ju egentligen köpa en redan nu. Hm, vilka bekymmer. Vi får se om jag har råd och tid att fixa innan dess.

Men annars tror jag inte att jag behöver köpa något nytt? Dammsugare är inhandlad och vin, haha. Jag tror inte vi är i desperat behov av något annat nytt. Vi har hyllor till lilla toan (som förhoppningsvis blir klar inom kort efter stambytet). Det skulle kunna behövas är små kärl av olika slag att stoppa toalettartiklar i men det är ju inget större inköp. Och till köket behövs en sprits och en potatisstomp men herregud, det kan man ju klara sig utan.

No comments: