Sunday, November 01, 2009

Fotboll

Många människor (bland annat vissa kollegor...) tycker det är roligt att skoja om fotboll. Och säger roliga saker som "höhö, hur känns det nu då?" när det inte går bra för DIF eller "var du där, höhö?" när det står om något påhittat upplopp i aftonbladet (alltid aftonbladet). Eller ska gärna ha åsikter om huliganism för det förstår de ju sig på som aldrig, jag säger aldrig, har varit på en allsvensk match ("det är ju farligt att gå på fotboll, man vågar inte ha med sig baaaarnen!")

Dessa människor kommer imorgon att retas lite skojigt om att Gnaget vann SM-guld idag. Jag är ledsen, men det är INTE roligt. Det är bara fruktansvärt att se alla dessa råttor i TV och tidningar i flera veckor framöver och att Bojan Djordic kan ta sin jävla buckla med sig hem känns så orättvist och så jävla FEL.

Så alla ni som inte är intresserade av fotboll och som inte kan nämna en enda allsvensk spelare, snälla.... skoja inte med mig om Gnagets guld och Djurgårdens kval. Det är på allvar för mig. Det är inte roligt.

4 comments:

sarpo said...

Det första som hände idag när jag åkte hissen var kommentaren "det är ju kul att guldet hamnar i stockholm i alla fall!".
Hej, säger man så har man faktiskt ingen koll.

idasol said...

Hej, det är verkligen en av mina hat-kommentarer.
Det första jag såg var min kollega som kom direkt från guldfesten...

sarpo said...

åh fy. Det kan inte ha varit varit kul.

sarpo said...

åh fy. Det kan inte ha varit varit kul.