Monday, October 26, 2009

bokrescensioner

jag skulle också vilja läsa så mkt och ofta och bra så att jag kunde skriva små tips och anmärkningar som här.
Men tyvärr. Det blir inte av. Jag har typ fem böcker på mitt nattduksbord just nu och ingen har riktigt fångat mig. Det blir att jag läser lite här och lite där och det gillar jag inte. Jag vill läsa från pärm till pärm och bli uppslukad av en bok. Gärna på 7-800 sidor. Det gillar jag!

I somras läste jag rätt mkt faktiskt, bl a "en halv gul sol" som jag gillade mycket! Och "en sorts kärlek" av Ray Kluun som jag grät hejdlöst till.

Såna böcker gillar jag.
Men de jag läser nu... nä.

4 comments:

sarpo said...

haha, och inte kan jag stava heller...

idasol said...

Läs detta inlägg om ett år så ska du få se hur mycket du har läst då... :-D Tror att du kommer känna dig ganska främmande till att läsa en bok på 800 sidor. Eller, vad vet jag? Du kanske blir en mamma som har hur mycket tid som helst att lägga på tjocka böcker med invecklade historier och många karaktärer.

Jag har helt slutat läsa känns det som, fast å andra sidan har jag nog aldrig varit någon som slukar böcker på upp emot tusen sidor.

sarpo said...

ja, det förstår jag att det blir inte mkt läsning nästa år... =)
Men jag menar mest själva grejen. Förut läste jag konstant men nu blir det inte många böcker på ett år... Det är lite ledsamt.

minna said...

Fast jag läste en hel del när jag var mammaledig och ammade. Det finns ju inte så mycket man kan göra samtidigt som man ammar mer än att titta på tv eller läsa och dessutom sover ju barnet ofta en hel del dagtid i den där åldern så då passade jag på.