Wednesday, May 14, 2008

Var är alla?

Var är alla mina vänner? Varför ses vi aldrig nuförtiden???
Jag vet inte om alla försvinner iväg till respektive landställen så fort vädret blir fint eller vad det är som gör det och jag kanske överdriver... men.... jag vet inte.
Man inser ju dessutom ganska snabbt när man ser bilder på sina vänners barn att de träffar man ju aldrig nuförtiden, barnen hinner ju växa upp innan man träffas nästa gång känns det som. Det känns ju lite konstigt och trist faktiskt.

Och nu när fotbollen har paus (tack och lov för det!) så kanske man reagerar lite mer för att livet går från sjukt social till lite mer lagom social.

Däremot är jag mkt dålig på att vara spontan. Ni vet "nämen, ikväll! Ska vi inte grilla ikväll?". Sånt tycker jag är jobbigt, jag vill ha en plan så jag kan förbereda mig mentalt. Så jag ska väl inte gnälla kanske men jag vet inte. Känns som att jag aldrig träffar nån nuförtiden förutom mina arbetskamrater och det känns sådär...

Men bortsett från det? Livet? Tja, det rullar på.

8 comments:

idasol said...

Jag håller med! Men hej, du är ju också upptagen på helgerna... Typ kryssning förra helgen, bröllop nästa helg osv.
Men ska vi inte ses i helgen då? tyvärr tror jag det blir dåligt väder så grillning kanske inte blir så mysigt. Men jag (OCH MILO) ses gärna ändå! :-)

Och den 31 maj är det masai, det kan du ju boka in och planera för. Ha oömma kläder, ha ha.

Anonymous said...

jag tycker precis likadant! jag brukar dock komma på på lördagsförmiddagen att jag inte har hittat på något med någon och tar därför en promemad ensam - hör gärna av dig så kan vi umgås istället!

Anonymous said...

jag vill också gärna ses i helgen!

sarpo said...

Men hej, varför måste man ses på helgen? Ok, jag förstår att man vill träffa barnen efter en lång jobbdag och så men... Nu är dagarna längre och man är piggare så då kan man väl även ses en helt vanlig tisdag?
Och dessutom är faktiskt en helg per definition två hela dagar plus en kväll innan. Ganska mycket tid alltså.

Oh, Jenny. Jag känner mig genast manad att hänga med dig!

Men att ses i helgen låter väl bra. Nån som har ngt förslag på aktivitet eller plats?

Anonymous said...

sara - jag hänger gärna på en vardag, det är så mycket som folk ska göra på helgen, så då kan det vara lättare att få tid att ses. men också gärna i helgen som sagt.

sarpo said...

Exakt, det är det jag menar. Helger är ju ofta ett problem eftersom det är då folk "har tid". Men vardagshäng är ju trevligt. Jag tänkte försöka göra lite mer saker som exempelvis bowling och biljard och sånt...

Anonymous said...

hej jag ses gärna på vardagar. dock är det lite svårt med aktiviteter som biljard och bowling för min del än så länge... =)

idasol said...

Jag ses också gärna på vardagar (så länge det itne är nåt anat inbokat), biljard och bowling är väl inte mina favoriter men det är ju kul att hitta på nåt så det kan jag väl stå ut med i så fall. :-)

Minna, varför kan du inte spela biljard och bowling? Har du skadat dig? *nyfiken*

(haha vad länge sen det var man använde *inom stjärnor*!!)