Monday, September 22, 2008

Rött tema

I lördags var det min tur att ha Masai. Riktigt trevligt måste jag säga, om man nu får skryta om sitt värdinneskap... =)
Jag hade rött tema. Det var lite svårt att komma på bra rätter att servera på masai men till slut blev det nog godkänt ändå. Svårast var efterrätten. Klart man kan göra typ en hallonpaj men det kändes inte som att det passade ihop med övriga rätterna.
Det var rökta räkor som aptitretare, bruschetta till förrätt, tomatsoppa tillsammans med citron- och vitlöksmarinerade kräftstjärtar till mellanrätt, gratinerad hummer till varmrätt och vaniljbavaroise med vaniljgranité och frukt i rödvin till efterrätt och till slut praliner till kaffet.
Och sen hade jag köpt en massa rött groggvirke så det blev lite spritfest på slutet också haha...! I gav upp vid två (hon skulle ha barnet på söndagen då sambon jobbade) och M och A (som dök in efter jobbets kräftskiva) begav sig hemåt närmare halv sju på morgonen. Det var länge sen jag höll på så länge måste jag säga men det var ju trevligt så varför inte? =)

1 comment:

Anonymous said...

Jag antar att det blir något liknande när du bjuder mig o tess på middag ;)?