Monday, January 18, 2010

Bilköp

Ja, nu är det äntligen dags. Jag ska köpa mig en bil innan bebis kommer ut. Det är något som jag verkligen ser fram emot och fasar för! Jag har ingen aning om vad man ska titta efter eller tänka på men jag har fått lite tips på vägen angående ålder och milmätare och sånt så det känns bra. Jag tänker också köpa av en handlare, absolut inte av någon opålitlig privatperson! Vi tog ju lån samtidigt som vi köpte lägenheten så vi har ju rent tekniskt redan börjat betala av vår bil, hrm... Men inte står det någon här nere på gatan inte.
Nu längtar jag verkligen efter en bil! Så det är det jag ser fram emot, att kunna välja själv när jag ska åka till zooaffären och handla diet-mat till kissen (vilket vi är i skriande behov av just nu tex), åka till IKEA när det passar mig, åka till landet utan att först hämta en bil någon annanstans, kunna hälsa på vänner och familj utan att spendera en timme på kommunala medel, helt enkelt lite FRIHET!! Det blir dyrare levnadsomkostnader förstås men det är ju åtminstone värt det just nu tycker jag. Vi får väl se, om det blir ohållbart får man väl bara sälja den. Det är ju inte svårare än så faktiskt.

Så nu börjar jakten! Och den måste avslutas senast lördag. PANIK!

3 comments:

idasol said...

Heja heja heja! Vad lutar det åt för märke/modell?

sarpo said...

En Ford Focus kombi

Prinsessan said...

Köp en porsche...
Blir nog ingen date imorgon, jag är svinförkyld :(
Nästa vecka kanske? Vilken dag skulle passa dig?

Kram