Sunday, July 01, 2007

Årets första kantareller åt vi idag

Alltså färskplockade på landet så sent som igår. Det är ju fantastiskt, och gott var det också.

Sitter och surfar runt på diverse möbelaffärers hemsida och funderar över hur jag ska göra med sängar. Vi behöver ju verkligen en ny säng, helst borde den ha inhandlats igår. Och vi har ju varit i gång och nästan köpt en ny säng flera gånger men det är ju det här med pengarna. Men sen tänker jag efter och inser att jag köpte en ny dator för typ sextusen utan att blinka (eller jo, det gjorde jag väl men det var ändå inte så mkt att fundera över...) men en ny säng som kanske hamnar runt samma pris, det är väldigt svårt att inhandla. Varför är det så? Är inte det lite felprioriterat? Jag kan tycka det iallfall, särskilt eftersom jag vet hur vår säng är att sova i (inte skön). Helst skulle jag ju köpa en säng som man verkligen vet är bra för typ trettiotusen men det känns ju ännu mer orimligt. Jag menar, om jag inte ens kan köpa en för under tio, hur ska det då gå att köpa ngt för tre ggr så mkt...
Och sen har vi den berömda bromsklossen, i det här fallet min kära sambo. Han är inte direkt sprudlande initiativrik i den här frågan och tycker mest det är jobbigt och obekvämt att åka och kolla på en säng. Och visst, det kanske inte är så upphetsande men det måste ju göras. Jaja, det blir väl IKEA för att det är lättast så.

Tänkte att jag skulle försöka bredda mina jaktmarker lite och köpa en lampa på ngn annan affär än just IKEA men den jag hade riktat in mig på var tyvärr stängd på söndagar så det fick bli åhlens istället och där hittade jag en inte så snygg rund vit sak som nu hänger i mitt sovrum. Den kostade bara trettio kr så det kändes som att det är gott alternativ tills jag hittar det jag vill ha. Men egentligen vill jag ha en brun lampa. Men först måste jag ju skaffa mig en säng så att jag vet hur jag ska möblera och inreda.

Imorgon är det dags att jobba, det känns sådär.

2 comments:

Anonymous said...

GUD vad gott med kantareller.

Studiomannen said...

Vi plockade höromdagen. Fick ihop till en macka bara...

...men det kommer mera.