Friday, July 27, 2007

Pinsamt!!!

Jag och P hade kärlekskväll igår. Vi åt BBQ på Hässelby slott i deras slottspark och drack lite öl, sedan gick vi på bio och såg piraterna och så sov vi på hotell Rica Sthlm. Jättetrevligt att sätta lite guldkant på tillvaron sådär hux flux.
Imorse kompade jag ut en tim och tog sovmorgon för att hinna med hotellfrukosten. Jätteskönt! Duschade, gjorde oss i ordning och gick ner till frukosten för att bli mätta innan jobbet. När vi var klara var det lite bråttom till tåget så vi fick skynda oss. Kom till jobbet, jobbat lite och faxar iväg en voucher till ett hotell och inser att FAN jag har inte checkat ut från hotellet!!!
Fy fan va pinsamt! Jag fick ringa och säga att "ja, hehe, jag är ju inte kvar, hade lite bråttom i morse men nu checkar jag ut". Usch! Kunde inte låta bli att lägga till "ja, vi som är i branschen är ju värst på sånt här", då skrattade hon bara.

Det är verkligen sant. Vi resesäljare har en tendens att säga till våra kunder att det är så smidigt och du behöver bara ett bokningsnr och checka in i automaten, jättelätt! Men när vi själva ska ut och resa glömmer vi pass, bokningsnr, procedurer och allt som man bara kan glömma. Vi är verkligen värst när det gäller sånt där. Verkligen pinsamt. Vi vet ju hur viktigt det är med rättstavade namn och att vara i tid för incheckning och sånt men vi är alltid ute i sista minuten.
Ja, herregud. Det hade kunnat blivit dyrt det här, kl 12 gick utcheckningstiden ut. Man får hoppas att man har lärt sig en läxa.

No comments: