Friday, July 20, 2007

Vilken kalabalik

En tjej på jobbet hade med sig en tvestjärt i en glasburk. Hon visste inte vad det var och hade fått in flera hemma och var jätterädd och nervös.

Jaha, nu är det snart helg och jag vill hitta på ngt men ingen är hemma. Och jag vill vara lite somrig, bada och sådär. Äta glass. Men icke. Det blir till att sitta hemma mol allena. Eventuellt kanske min mor kunde ställa upp.
Synd tycker jag. Det är reagge-festival på runmarö krog. Synd att I eller T inte är hemma, då hade vi kunnat åka till det blivande äkta paret och varit hos de i helgen och chillat till lite shysst ragga. Men icke.

Nej, man ska inte gräva ner sig och man ska inte deppa men ärligt, det är rätt trist när ingen är hemma och man inte kan hitta på ngt. Men man ska väl vara glad att det är sommar i vilket fall. Jag får väl ta en bok och gå och lägga mig i Vinterviken. Nej, just det. Det är ju festival där i helgen. Hm. Jag måste nog ta mig en funderare.

5 comments:

Anonymous said...

Jag hade gärna lekt med dig i helgen, men jag jobbar... Så tråkigt, jag ska nog bli lärare och ha sommarlov hela sommaren istället. Tycker inte att man ska behöva jobba om det är över +20...
När ska vi ses?

Anonymous said...

Hade hon aldrig sett en tvestjärt? Är inte det lite... ovanligt?

sarpo said...

Lilla Ego - jo, det var vad jag också tyckte.. Hon var verkligen rädd också och höll på att kräkas. Mycket märkligt.

Prallan - ses gärna snart! Måste passa ihop våra scheman bara. Jag har inte semester förrän i augusti, Tess har semester nu i två veckor.

Anonymous said...

Men stackarn, tänk vad jobbigt hon ska ha haft på väg till jobbet med krypet i burken.

Anonymous said...

nu är helgen visserligen förbi, men jag har kommit tillbaka från landet - umgåssugen!