Thursday, November 08, 2007

bokmal

Nu när jag varit sjuk har jag hunnit läsa en del. Jag har läst Linda Skugges "ett tal till min systers bröllop" och Isobel Hadley-Kamptz "jag går bara ut en stund" och Jens Lapidus "snabba cash".

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.
Första boken var mycket bra tycker jag. Precis som J blev jag galet stressad av den boken. Och det tar lixom aldrig slut, det är bara hektiskt och jobbigt hela boken igenom och man känner verkligen att det inte är sunt. Och barnen! Galet stressande barn. Och sjuka barn.

Den andra boken var lite för mkt tycker jag. Lite för mkt utav allt. Tragik, sorg, självdestruktion och så vidare. Och lite för mkt "uttänkt" språk (alltså, lite pretentiöst kanske man kan kalla det).

Den tredje förstod jag mig inte alls på. Denna uppskrivna bok! Jag fattar ingenting. Inte särskilt bra, inte särskilt roligt språk och den extremt tuffa jargongen vet jag inte var den tog vägen. Och jag blev aldrig särskilt intresserad av karaktärerna. Nej, ingen höjdare.

Haha, som att jag nånsin skulle kunna bli bokrecencent? Haha!

No comments: