Monday, November 05, 2007

nej, nu tog den över

Jag kommer inte gå ner fem kilo till fuerte
Jag kommer inte bli lyckligare än så här
Jag kommer inte att få barn
Jag kommer aldrig lyckas
Jag kommer aldrig bli vild och vacker
Jag kommer aldrig göra allt det där jag drömmer om
Det kommer aldrig hända mig, det där goda livet.
Jag kommer vara fast i min förortstrea med min karl och vi kommer aldrig få barn och vi kommer ruttna på varandra så att det är försent att träffa ngn ny och så kommer vi vara olyckliga för resten av våra liv.

Fy fan, varför ska man leva när livet är fullt av allt sånt? Alla saker som man aldrig kommer göra/aldrig kommer få/aldrig kommer hända. Och om man nu ska försöka uppnå alla dessa saker och inte lyckas, då är man ju på köpet en misslyckad människa också. Det är inte rättvisst. Jag skulle vilja vara 25 kilo lättare, vara vacker så det gör ont, bo i en fin villa på Ingarö med min vackra man och våra tre fantastiskt välartade barn. Det är saker som händer i böcker och film, jag vet. Men är man uppvuxen med den typen av filmer så är det svårt att veta vad som är dikt och vad som är verklighet. Samma som videovåld? hmm....
Nej, men seriöst. Jag måste sänka mina krav, jag måste tillåta mig själv att misslyckas. Jag klarar inte allt men det är ok. Man kan inte klara allt, man klarar det man måste.

Men träning och vikt, ja. Där kan jag faktiskt göra ngt. Och där skulle man kunna lyckas. Jag får väl rikta in mig på det.

6 comments:

Anonymous said...

det är svårt det där. på ett sätt tycker jag att man måste tillåta sig att drömma och att tro att man kan få allt. annars blir det ju helt depp. å andra sidan kan det ju leda till att man missar allt det bra man faktiskt har om man ständigt drömmer om andra saker. (jag är bra på det där.)

Jag tror att det gäller att ha några drömmar/mål som man inte kompromissar med, som man liksom bara ska ha. medan andra får ge vika som mindre viktiga. Jag har t ex insett att jag nog inte kommer att få det där drömjobbet eftersom jag inte är villig att kompromissa med familjedrömmen. men sånt är livet.

Anonymous said...

Plus att det där som du skriver om tror jag visst att du kan få!

Anonymous said...

Vaddå aldrig lyckas, aldrig bli vil o vacker...Du är vacker, du har visst lyckats o hur gammal är du?? Du är så ung fortfarande, har många år kvar på dig innan du "måste" ha barn, villa o volvo!!
DU ÄR BÄST!

idasol said...

Jag håller med Jenny. Man drömmer om så många saker, stora och små. Vissa kan man få, de allra flesta kommer aldrig att inträffa. Dels pga sig själv men ofta är det så mycket yttre omständigheter som spelar in.

Du, det finns alltid nya drömmar att misslyckas med. Spelar ingen roll om du får allt på din "lista", du kommer alltid att få en ny lista med nya saker och man känner sig aldrig lyckad. Om man har drömhuset, drömmannen och drömbarnen kommer man vara ledsen för att man inte har drömjobbet. Får man drömjobbet blir man besviken för att man inte kan åka på drömresan osv osv osv.

Och vi kan ju alltid ha ett möte i klagoklubben om du vill, det kan ju pigga upp! Det finns alltid nåt att klaga på! Sympati straffar sig självt!

puss och kram gumman!

Anonymous said...

jag håller med föregående talare.
och precis som du skriver så är det lätt att glömma bort allt det fina man har. du har ju familj, vänner, ett jobb och en jättefin lägenhet! och du är bra!
som sagt: du är faktiskt fortfarande ung och har en massa tid på dig att få barn och hus. =)

sarpo said...

ja, jag vet att drömmar faktiskt kan slå in. Det är väl det man hoppas på hela tiden.
Sen är det ju så att vissa saker får lov att förbli drömmar också, så att man kan få längta och hoppas och sådär. Men de här "vardagsdrömmarna", det är ju de som är jobbigast. Att ha gått ner 5 kilo till Fuerte exempelvis. Men jag har ju totalt snöat in på min övervikt på senaste så det är kanske inte så konstigt.

Just nu känns det bara som att allt går emot mig. Men det går nog över det med om man bara har tålamod.

Tack hörrni för era uppmuntringar! Det har ju blivit en del gnäll här på sistone.. ledsen för det!