Friday, November 09, 2007

Snart på landet

Snart är det dags att packa ihop katten och alla saker som tillhör honom och släpa med honom på bussjäveln till Liljeholmen för att där ta tunnelbanan till Slussen för att sedan ta ytterligare en buss (med bussbyte) för att komma ut till landet. Dessutom kommer vi inte hela vägen ut utan måste även ta sista biten med bil.
Hej, ge mig körkort nu PLS!
Fattar ni hur mkt jag längtar tills det är så här istället när man ska ut till landet: stuva in katten i kattlåda, bära ner honom och kattsaker till bilen, köra, vara framme och allt på ca 45 min istället för en och en halv timme kommunalt (ev 1 tim om man stannar och handlar på vägen...)
Nåväl, man ska väl inte klaga. Man ska väl vara glad att man har nånstans att åka och en katt att ta med sig. Eller nåt.

Hej, det går rätt bra med mina träningar nu måste jag säga! Jag har nog tränat två gånger i veckan sen jag kickade igång med T för två veckor sen (tredje nu alltså). Jag tänkte gå stora rundan på landet (5km) nämligen. Och så tänkte jag plugga körkortsteori.

Men man tänker ju så mkt...

9 comments:

idasol said...

Hej, vill inte grusa dina framtidsdrömmar men om du ska ut till landet med katt och allt måste du ju även köpa bil...

Man får ju inte ha djur i hyrbilar...

Fast det behöver inte kosta så mycket med en bil, om man inte måste ha den allra senaste och allra största med alla tillbehör.

sarpo said...

men å andra sidan så får man ju inte heller övningsköra i hyrbilar...

idasol said...

Nej, men det är lättare att mörka efteråt... :-)
Och du är mycket mer laglydig än jag. :-D

sarpo said...

hmm. inte så svårt att mörka katten, det är nog svårare att mörka en hund eftersom den sitter direkt på sätet. Det gör ju inte en katt.
Dessutom kan man alltid dammsuga... =P

Men du har rätt, det behöver inte kosta så mkt att KÖPA en bil men däremot kostar det ju när den står, när den ska försäkras, när det ska betalas bensin... och så vidare...

idasol said...

Du har helt rätt. Och trafikförsäkringen har ju blivit mycket dyrare nu. :-(
Fast det är grymt skönt att ha en! :-)

Det beror ju helt på hur ofta man kommer använda bilen, om man t ex är en sån som gillar att storhandla, om man åker mycket ut till landet, om man kan tänkas köra till bortamatcher eller skidresor etc. Eller runt på gotland t ex. Då blir det ju i längden kanske billigare att ha en bil än att hyra varje gång.

Men om man bara ska ut till landet ett par gånger om året är det ju billigare att hyra de gånger man åker.

Ja, allt detta visste du nog redan. :-D

Anonymous said...

man kan åka på bilsemester också. åh vad trevligt!

sarpo said...

jag hade tänkt göra allt det där som du säger Ida.

Men jag tror jag ska vara lite smart och hyra bil fram till sommaren åtminstone. Och sen får man se.
Dessutom, om man skulle råka bli med barn eller nåt så känner jag att en bil är ett måste. Man kan ju inte gå ner till OK och hyra bil varje gång man ska nånstans med en bäbis.
Nu är ju ingen bäbis på gång förstås men OM det skulle bli så så känns det som att jag vill ha en bil stående, väntandes på mig.

Dessutom åker vi till landet kanske varannan månad eller så så det är ju rätt ofta.

Och storhandla är ju alltid bra och då kommer man lättare iväg om man har en bil (som det är idag får jag synka ihop mig med mor).

Dessutom om man ska handla inför julen så är det skönt att ha en bil att stuva in skinka, julmust, mjöl, och allt sånt där tungt i en bil och inte ta det kommunalt.

Och, som sagt, semestrar!!! Jag kan knappt vänta tills vi ska susa iväg på europavägarna! Vad sägs om EM nästa år i Österrike? Jajemän, jag KÖR! Haha, jag gillar det!

sarpo said...

fast allt det där är ju förstås beroende av att jag faktiskt tar körkort också.

Anonymous said...

Det kommer du göra!
Vi ses snart!
Kram