Sunday, December 09, 2007

Äntligen ! ! !

Fuerte, here we come! Det ska bli så fantastiskt roligt att se ön igen. Underbart! Hoppas bara att det blir trevligt väder så att vi och Milo kan gå till stranden och roa oss eller åtminstone hänga i poolen. Såna här sjuka saker som att det ska faktiskt bli KUL att gå och handla på HiperDino! Bara en sån sak. Hur ofta är det kul att handla mat? Och vilka affärer som är nya och vilka restauranger och barer som har varit tvungna att stänga igen.
Och så måste vi gå till Avenidas, det är ju självklart. Jag vet vad jag ska ha dessutom, det blir kyckling i currysås. Som vanligt. När jag bodde där så visste alltid kyparen (av nån anledning hade vi alltid samma kille också...) vad jag skulle ha så han frågade aldrig mig... haha, sjukt. Och sen brukade vi avsluta middagen med jordgubbar och vispgrädde och om vi hade tur hällde han i en skvätt cointreau i den. Det var tider! Och så självklart, världens godaste sangria.

Min kollega ska till Fuerteventura i januari, det är jättekul! Jag måste bara lyckas förklara för honom var Avenidas ligger för det är ju ett måste.

Det ser lixom aldrig likadant ut från gång till gång så det ska bli intressant. Och superkul att träffa alla som är där förstås!

Nu ser jag här på TV4vädret.se att det ska vara lite mulet och till slut regna på torsdag. Men fredag strålande sol. Vi får väl se hur exakt den bilden är....
Ha det bra hörrni, det ska jag ha!

1 comment:

Anonymous said...

Ha det superskönt!
Kram