Saturday, December 01, 2007

Vi tänder ett ljus i advent...

Ja, idag har jag haft tjejerna här på kombinerad lunch/fika. Det var mkt trevligt tycker jag! Vi tände dock inte första advent-ljuset men däremot datumljuset fick brinna ner till ettan. Helt galet att det är 1 december idag.
Idag har jag skrivit julkort med inbjudan, så ni får hålla utkik i brevlådan om ni har äran att få komma hem till oss... =) Det tog lite tid och sen kunde jag inte komma på vilka jag skulle skicka till heller så jag har säkert glömt några som jag får skicka sms till när det börjar närma sig eller nåt.
Igår var vi hos P's mor och käkade middag. Egentligen borde jag nog inte följt med, var ju lite förkyld men det var så länge sen man träffade den där delen av familjen så det blev så i vilket fall. Och det var ju verkligen stillsamt. Men då tog vi en massa beslut om julen, det var skönt. Exempelvis vad vi ska ha för mat och saker som man kan hoppa över och sådär. Och så vet vi nu att P's bror+familj inte kommer att komma så då vet man hur många man ska beräkna maten på.

Det är ju helt galet att det är en vecka kvar till Fuerte! Jag kan knappt bärga mig! Men jag måste handla en hel del saker inför resan, exempelvis Dove Summer Glow. Man blir ju galet brun om man använder den och man vill ju inte komma helt blekfet dit ner och lysa upp stranden. Så det måste jag inhandla snarast och solkräm. I övrigt finns det ju inte mkt sommarkläder att inhandla så man får väl rota fram det som funkade i somras. Gud, jag önskar att jag kunde gå ner tio kilo på en vecka men det är nog rätt omöjligt.
Gjorde fettmätning i torsdags, inte bra. Jag måste verkligen göra något åt min övervikt. Även om jag försöker och tänka lite mer på maten som jag stoppar i mig och försöker träna åtminstone två ggr i veckan. Men jag har faktiskt gått ner 2,5 kilo de senaste två veckorna så det kanske man får vara lite nöjd med i alla falla, det går ju åt rätt håll.

No comments: