Thursday, January 10, 2008

Att köra bil

Ja, att köra bil är en konst i sig. Och idag gick det faktiskt bra att köra.
Jag hade bestämt mig för att se på det som att jag skulle ut och köra med min egen bil och att han skulle vara min "kartläsare" som skulle säga saker som "kör mot Sollentuna" eller "ta av höger här" och sånt där som han brukar säga. För när man har en kartläsare så är det väl så det fungerar egentligen...så det tänkte jag var bra.
Och så hade jag bestämt mig för att jag inte skulle fråga så mkt, utan mest köra på och försöka lösa situationerna på egen hand.
Det gick faktiskt mkt bra, han var nöjd med mig och de val jag gjorde och att min uppmärksamhet faktiskt finns där och jag valde fil och läste skyltar och svängde rätt och sånt där. Vissa saker kanske tog lite längre tid än normalt men det var OK. Och så hade jag faktiskt svårt att hålla hastigheterna idag när jag svängde av från motorvägen, inte bra! Och så skulle jag backa runt ett hörn (som jag var så duktig på i höstas!) men det gick nästan inte alls, jag fick göra om det en gång extra. Men till mitt försvar så var hörnet inte rakt utan en kurva liksom.

Han var så nöjd med mig att han sa att vi ska boka tid för utbildningskontroll! Herregud alltså, nu börjar det verkligen närma sig det stora eldprovet... Usch.

1 comment:

Anonymous said...

det låter ju jättebra. det där var det svåra tycker jag, att låtsas som att körläraren inte är där och är körlärare utan att man själv ska ta kommandot.