Wednesday, January 30, 2008

Träning och mental boost

Jag fattar inte vad det är med mig, jag är så galet trött hela tiden. Jag fattar verkligen inte. Borde verkligen ta vara på ljustimmarna under dagstid och promenera mera. Jag har ju tänkt börja ett lite mer hälsosamt liv så det är väl bra om jag kan komma igång där också. Nu börjar man väl iofs tappa räkningen på alla gånger som jag ska ha börjat ett nytt liv... Men det har inte funkat de senaste två månaderna alls med semestrar och jul och sånt. Men i januari har jag faktiskt tränat ett par gånger när jag kommit åt så det är ju bra. Nu ska jag ta tag i det här igen eftersom min februari knappt har bokats upp ngt alls ännu. Så är det ngn som vill hitta på ngt kul i februari, hör av er! =)
Jag tränade igår tex. Step up. Det var faktiskt riktigt jobbigt men kul i vanlig ordning.

En annan sak jag gör nu är att jag självförtroende boostar mig själv vad gäller körkortet. Jag går hela tiden och säger för mig själv "jag kan köra bil, jag ska fan visa honom (körläraren som blev så irriterad och besviken på mig sist eftersom jag slarvar för mkt...)" och så övar jag på sånt jag slarvade med sist mentalt i huvudet. Som ex titta i döda vinkeln, inte gena vid vänstersväng och sånt där. Parkeringar kan också vara lite av ett problem för mig så det måste jag öva på. Men det kommer att komma med de lektionerna som är innan jag ska köra upp också, jag måste bli mer bestämd och självsäker. Så från och med igår har jag peppat mig själv så fort jag kommer åt. En annan populär ramsa i mitt huvud är "jag ska fanimig klara uppkörningen på första gången, jag klarar det, jag är bäst på att köra bil!".
Vi får väl se hur det går... Men nu vill jag bara bli av med det, jag vill ju verkligen bara bli klar nu. Har hållit på alldeles för länge.

9 comments:

Socrates said...

jag kommer vilja gå på promenader i februari! det vore supertrevligt att ha en promenadkompis! (förutom bebben)

men du; bli inte för besviken IFALL att du skulle missa första uppkörningen. det är ju tydligen väldigt vanligt att göra det, så ha inte för höga krav på dig. du kommer klara det förr eller senare det är jag övertygad om! =)

Anonymous said...

det var alltså jag som skrev det förra inlägget...
jag glömmer att jag inte är inloggad.

Anonymous said...

jag vill också umgås!

idasol said...

Jag glömmer varje dag att ta med papper (lönebeskde och foto på mig) som ajg måste ha för att få köpa träningskort. Men om jag kommer ihåg det ska jag köpa det imorgon. :-) Sen ska jag kolla upp vilka pass som går när det passar efter mitt schema.

idasol said...

Och så vill jag ju umgås också förstås! :-)

sarpo said...

haha, ida... vad snackar du om pass som passar efter ditt schema? Det är ju jättebra för dig förstås, jag menar inte så. Men om vi ska träna tillsammans nångång så lär det ju vara på pass som passar mitt schema...? =)

Promenader är bra! Jag gillar promenader. Jag och Jenny sa det senast igår, att nu när vi kommer bo så nära så kan vi promenera titt som tätt. Och då kan vi ju komma och promenera med dig Minna! Och Ida, självklart är inte du utelämnad, men du bor ju så att säga på "fel" sida av stan när man pratar om just det...

idasol said...

Jag menar att på onsdagar och torsdagar hämtar jag Milo, så då kan jag inte träna. Och måndagar och tisdagar måste jag hitta pass som passar efter mitt schema. Och självklart efter ditt med. Men du förstår... Fast man kanske ska satsa på att träna på typ söndagar? Det brukar vara skönt att få det avklarat på helgen... :-)

Anonymous said...

eller gå långpromenader på söndagar!?

sarpo said...

jag är på träningspass eller promenader på söndagar, och sedan avsluta med en fika. Det är något som känns som att det kan bli en trevlig tradition!

Speciellt om vi promenerar med Minna och bäbisen.. =)