Monday, January 07, 2008

Kalla

Och sen måste jag bara säga det... Charlotte Kalla, vilken tjej. Helt galet.
Jag såg det första av alla hennes hämta-upp-35sek-eller-mer-lopp innan nyår och jävlar va impad jag blev. När hon sen gjorde det igen på nyårsdagen och sedan ännu en gång i lördags (efter det där fallet)... ja, herregud. Vilken jävla styrka. Jag fattar inte var man får sånt där ifrån, men det är väl kanske därför jag inte är elit-idrottare också....
Men, igår när man låg halvbakis i soffan och slöade framför TV:n, det är då man är sjukt glad för SVT's satsning Vinterstudion. Jag som gillar vintersport gillar det mycket! En hel dag med längdskidor, skidskytte och alpint. Sen är det förstås ännu bättre om det går bra för Sverige. Och det kan man ju säga att det gjorde igår, i alla fall för Kalla. När hon gjorde rycket, i det brantaste partiet, hade verkligen inte Kuitunen nånting att sätta emot. Var fick hon kraften ifrån? Helt jävla galet. Det såg verkligen ut som att Kuitunen stod prick still. Och sen, när Kalla gick i mål, såg man verkligen att krafterna var helt slut, det fanns inte mkt kvar i de benen... och ändå stakar hon sig fram de där en och en halv metern till strecket som man var tvungen att passera med utrustningen på... haha, en klassiker.

No comments: