Thursday, March 27, 2008

Pirrig

Jag är så sjukt pirrig inför söndagen. Jag och M här på jobbet (tack gode gud för att du gjorde så att M började här så jag har ngn att snacka med!) har inte pratat om annat här på kontoret. Han ska åka mini-buss (avundsjuk!) och jag ska åka tåg. Och så ska vi dricka öl och så ska vi hoppa och sjunga och ha skitkul. Förhoppningsvis kröner vi det hela med en vinst. Runt 4000 djurgårdare beräknas till NRK. Det är inte illa. Kan bli galet.

Jag längtar hur som helst. Mycket.

8 comments:

idasol said...

Själv har jag inte ritkigt fattat att det är på söndag redan...! Har tyvärr ingen att prata fotboll med på jobbet så har inte lyckats få upp nån vidare stämning faktiskt, men det blir nog bra ändå.

Man måste nog ha ganska mycket kläder på sig, så mycket har jag hunnit fundera... :-)

sarpo said...

Ojoj, då får du prata med mig istället. Jag har mkt stämning i kroppen!
Jag och Billy är lite rastlösa och har pratat om att ta en uppladdnings-öl på lördag. Men då finns ju risken att man blir bakfull till söndagen och det är ju värdelöst... Hm, vi får väl se hur det blir.

Jag har läst alla inför-allsvenskan-tidningar och funderat hur mkt som helst senaste veckan så nu vill jag bara att det ska sätta igång!

sarpo said...

För övrigt har de gjort om bestämmelserna för medlemstältet i år. Det är säsongskort + DIF medlemskap som gäller. Det är för att tillståndet är för "slutet sällskap" och det slutna sällskapet innebär att man är säsongare, tydligen...

Sen vet man ju inte hur hårda de kommer att vara på det.
Men kanske du ska ta och köpa säsongskort på M/N för att vara på säkra sidan?? 2000 spänn på ett bräde, det är ju lätt att langa upp... ;-)

idasol said...

Men va fan vad dåligt. Jag blir sur. När vi anmälde medlemsskap så står det att det bl a ger inträde till öltältet. Annars hade vi ju kunnat skita i allithop. Blä blä blä.

sarpo said...

Ja, det var ju så förut men det var uppe på något möte med tillståndsmyndigheten eftersom det förekommit brister i arrangemanget (exempelvis att medlemskort smugglats ut genom grindarna). Så nu är det ändrat.

Men det är väl bra att stödja DIF.

sarpo said...

Har du inte fått hem Djurgårdaren i brevlådan? Det står i den.

idasol said...

Nej, vi betalade medlemsskapet förra veckan så de har väl inte registrerat det än.
Förstod väl att det skule bli nåt sånt nu när jag äntligen gör slag i saken och ska vara hederlig. :-)
Vi får väl smuggla ut era säsongskort istället då. Ha ha.

Vad ska vi dricka på tåget då? Man måste ju gå på systemet...

idasol said...
This comment has been removed by the author.