Monday, October 27, 2008

Jag behöver hjälp

Jag vet inte vad jag ska köpa till min systerson som fyller arton på fredag. Det är ju skitsvårt tycker jag. Släkten ska samla till en gemensam mycket bra present men jag vill ju ge honom något personligt från mig och P såklart men jag kan inte komma på vad! Och så frågade jag vad han önskade och så fick jag ett sms med en massa bra saker, men det känns som julklappsmaterial, INTE 18-års present. Och jag kan ju inte vara på plats heller så jag skulle verkligen vilja ge något bra. Men jag kan inte komma på något alls!
Jag ska ut idag på lunchen och se om jag kan hitta nåt bra, det känns som att det är dömt att misslyckas dock.
Ah, well, det är ju inte som att vi inte ger honom nånting alls så det är ju bra men det vore kul med något bara från oss. Funderade först på att ge honom en flaska skumpa och ett par fina glas men då sa min kollega "du vet att det är lagning?" och det vill jag ju inte stå till svars för. Så det är ju uteslutet.
Men det måste ju vara nåt vuxet lixom. Kanske nåt typ "ta hand om sig"-set, men jag är inte säker på att han uppskattar det.

Hm, jag får fundera lite till. Nån som har tips så är det bara att komma med de, jag behöver all hjälp jag kan få!

3 comments:

Anonymous said...

hmm, vet inte vad de har i hans hemtrakter, men jag tänkte på någon upplevelsepresent kanske.

vet att de i alla fall här har t ex ölprovning. för han får ju dricka alkhol på lokal, bara handla på systemet, så det borde han ju logiskt sett få gå på.

sarpo said...

ja, det är ju det som är det svåra. Han får ju dricka på lokal. Men nu har jag kommit på att jag ska ge honom ett kreditkortshållare i skinn och sticka ner 500 spänn i den så blir han nog glad! Det kändes lagom vuxet och ändå så får han pengar att göra nåt för själv. Och vill han lägga de på öl på krogen så är jag inte den som säger emot! =)
Och skickar jag den med posten idag så har han den på morgonen när han vaknar på sin födelsedag!

Anonymous said...

men det blir ju jättebra!