Sunday, October 26, 2008

tillgång till bil

I helgen har jag haft bil. Det har varit himla trevligt faktiskt. Vi åkte ut till landet bland annat och min mor följde med och hälsade på P s far + fru. Det kändes ju vuxet innan, att umgås med blandade föräldrar! Men det var inte så farligt såklart när vi satt runt bordet och åt. Även om min mor hade på sig sitt bästa gå-bort-humör och knappt gick att känna igen, vilket jag tyckte var lite jobbigt men självklart sa jag ingenting om det, det hade ju blivit helt knasigt.
Sen på lördagen körde jag in henne till stan igen och passade då på att gå på IKEA och handla, tillsammans med J (och M kom in en sväng och sa hej). Det var en vild chansning att åka till IKEA en löningslördag men det fungerade ganska smärtfritt ändå tycker jag, inte så mycket folk och kön till kassorna var ju inte alls lång. Det är himla smidigt med de där "scanna själv"-kassorna de har, det går fort och det är enkelt.
Hur som helst så åkte jag sen tillbaka till landet och idag när vi hade dumpat katten hemma åkte jag och sambon på en ny tur, bland annat till mataffären och gjorde lite nödvändig handling. Det känns sjukt bra att utnyttja bilen, blev sugen på att skaffa en permanent. Men vi har ju faktiskt inte någon användning för den egentligen i vardagen men helt plötsligt en dag står vi nog där med en bil på halsen utan att ha nånstans att parkera den...
Fast om det nån gång blir barn i den här familjen så kommer jag inte gå med på att vara utan bil, det kan han ju glömma.

No comments: