Sunday, May 07, 2006

Götelaborg

Ja, hej. Sitter och skriver på en laptop och jag hittar inte riktigt tangetnerna. Jag är också litefull, klockan är halv fyra och jag har festat tre dar i sträck nu. Helt galet faktiskt.

Göteborg är verkligen en intressant stad på många sätt. Jag kan inte påstå att jag nånsin har varit förtjust i den, snarare tvärtom, men den här helgen har faktiskt visat positiva sidor med göteborg som jag inte trodde fanns. Men det är en jävligt fåfäng och ytlig stad på många sätt har jag märkt. Jag vet inte om det är så hemma också att alla ska vara så jävla snygga hela tiden eller om jag missat det eller om det faktiskt bara är centrerat till Stureplan. Men här är alla så jävla fräscha och snygga även om det typ är värsta sunkhaket. Det är ju lite sjukt tycker jag. Plus att alla har små såna här ballerinaskor eller vad det heter. Verkligen ALLA. Eller inte killarna förstås.
Jag känner att jag typ har varit på charter eller nåt. Kom hit, gick direkt och solade, gick på alkoholen på en gång, hem och duscha, ut på kvällen, asfull, hem och sova, upp och till parken för att sola, hem och ta siesta, ut och äta sallad i solskenet, hem och fixa till sig, på alkoholen igen, utgång och tja, nu sitter jag här. Det känns helt absurt att jag ska gå på fotboll imorgon. Det blir fjärde dagen på rad med alkohol. Jag kommer verkligen må piss på måndag när jag sitter på tåget hem tror jag.

Nej, nu ska jag ta och äta min macka och sen gå och lägga mig. Puss och kram alla nattsuddare!

6 comments:

Studiomannen said...

Det är bara folk utanför västra Sverige som skriver Götelaborg. Ett tips!

Jag var på Örjans Vall igår, så det blidde inget DIF. Satte krysset säkert på lången i alla fall. DIF kan bättre. Det kommer.

idasol said...

Hej jag håller absolut med om göteborg. Jag och mange kom fram till att det enda bra som kommit därifrån är Nationalteatern. Och de finns ju inte ens längre.

Jag tycker att ballerinaskor är ett bra mode. De är sköna och fina. Och så finns det så många olika varianter. Och om det är för varmt med gympaskor är de bra. Och om man ska gå på stan t ex och det känns jobbigt med flip-flops är de bra. Och mycket mycket bättre än typ stilettklackar. Tycker jag!

Och matchen var förresten riktigt dålig.

Anonymous said...

jag har bara varit i göteborg en gång, det var inte så kul. men jag ska troligtvis dit i helgen, och då kanske min uppfattning ändras.

ballerinaskor är dock något som jag tycker mycket om och aldrig kan få för lite av. håller med ida om argumenten.

sarpo said...

Jag gillar också ballerina skor, mycket. Men jag har aldrig sett så många på en gång, överallt.

sarpo said...

Jag gillar också ballerina skor, mycket. Men jag har aldrig sett så många på en gång, överallt.

sarpo said...

Peter. Just det, det är ett litet skämt med Göteborg så här österifrån.