Monday, August 20, 2007

Anledningen

till mitt förra inlägg var att jag blev lite ledsen och sårad över ngt min kära pojkvän sa och så ville jag bara skriva av mig lite och funderade på om jag verkligen kunde skriva det eller om det var elakt mot honom. Jag menar, resten av världen skiter väl i vem han (och jag är) och har ingen relation till honom och då borde man ju kunna skriva lite vad som helst. Men det finns ju faktiskt människor som känner honom (mer eller mindre i vilket fall) som läser här. Och vad vet jag, hans familjemedlemmar, vänner, arbetskamrater eller vad som helst kanske råkar hamna här av ngn anledning.
Jag bestämde mig ju tidigt för att inte skriva ut några namn på de jag skriver om men det är ju ändå inte så svårt att räkna ut vem jag är, och således också vem jag skriver om, om man vet vilka mina IRL-vänner är. Så det är såklart inget skydd. Nu har det bara blivit en vana och skulle kännas helt fel att skriva ut namnen (men det kommer säkert hända ngn dag av bara farten). Hur som helst. Nu har ju det som jag var lite upprörd över tidigare hunnit lägga sig. Så det är väl bra att jag inte skrev ngt i onödan.

Men visst kan man bli helt sjukt trött, irriterad och förbannad på sin partner och ibland tänker man att nej, nu SKITER jag i allting, jag drar till skogs och bosätter mig i en hydda och slipper människor (och därmed känslor). Men det går ju oftast över. Och det är väl bara mänskligt. Eller?

No comments: