Tuesday, August 07, 2007

det var fiiiiint väder...

Hej, det var ju sjukt länge sen man sjöng på den låten.
Jaha, idag har det typ varit den varmaste sommardagen och jag har slösat bort den med att vara bakfull - visst är det bra. Fast jag har faktiskt varit ute och promenerat och njutit av solen ändå. Och så gick vi till Thai kiosken och köpte take away men det kanske inte räknas riktigt som att njuta av dagen, särskilt inte som klockan var sju på kvällen.

I tre dagar har jag inte haft ngn mobil eftersom jag glömde laddaren på jobbet och jag numer har semester. Så jag har inte kunnat prata med ngn. Ett tag var det nästan lite skönt och trevligt på ngt vis men sen insåg jag att jag hade eventuella planer på torsdag som behövde bekräftas så min kollega stannade till hos mig idag efter jobbet på vägen hem. Så nu är jag alldeles nåbar igen.

Igår var vi i Göte-la-borg och tittade på fotboll. Det var riktigt kul faktiskt. Det var länge sen jag var på en organiserad resa på det här sättet så det var shysst. Vi åkte JK-tåg. Ölen kostade inte så farligt mkt och det verkar som att de hade tänkt ett steg längre än vanligt för den tog inte slut. Det kan ju annars vara en viss fara med det när fotbollshuliganer är på väg ngn stans. Som när vi flög till Belgrad exempelvis och barvagnarna var tomma innan de ens hade kommit typ fem rader. Inte bra.
Hur som helst, matchen var väl sådär. Andra halvlek blev det bättre, både på planen och på läktaren. Det var stundtals grym sång faktiskt, inte en enda gång blev det tyst. Det bara manglades vidare, riktigt bra var det. Ett tag kändes som att DIF vann men det gjorde de ju tyvärr inte. Sen var det lite ruff på Centralen. Eller snarare var det så att när vi kom in så stod det typ 25-30 smågrabbar och radade upp sig och sprang omkring och letade efter stockholmare att spöa. Alla vi gick till krogen istället. Stod precis utanför puben där och funderade på om jag skulle hinna sänka en öl på tjugo minuter eller om jag skulle strunta i det när en kille som suttit på trottoaren plötsligt skriker "jävla gårdare" (eller ngt åt det hållet åtminstone) och kastar in en cykel på pubens uteservering där alla står och dricker öl i godan ro. Sen kutade han och sjuttioelva ölglas ven genom luften och krossades mot gatan. En annan kille som ingen hann se vem det var eller var han kom ifrån, sprang efter och hann få in ett par smällar innan polisen kom fram, varpå han springer därifrån och får halva göteborgspolisen efter sig. Cykelkastaren försvann i vimlet, jag såg inte var han tog vägen. Alla skrek att polisen skulle ta honom istället och att alla kunde peka ut vem det var om de bara höll honom. Till slut sa jag att jag kunde peka ut honom om han var infångad så jag fick följa med en kvinnlig polis (hon tyckte jag var ett mer trovärdigt vittne, av ngn anledning, kan det vara för att jag är tjej? Störtlöjligt på ett sätt men om man tänker på vilka jag jämfördes med så ok då). Han satt på trottoaren och hade ont men klart de hade tagit rätt kille. Det skulle verkligen vara Göteborgspolisen som skulle kunna göra ngt sånt, haffa fel kille trots att han ligger på gatan och det helt uppenbart är han. Man har ju inte precis blivit imponerad av deras arbete förr. Hursomhelst, sen gick vi på tåget och åkte hem.
Vi pratade om vårat fritids och de roliga lekar man lekte - exempelvis farfars långkalsinger, klädpoker och "svarta madam, kom fram".

Imorgon - fortfarande semester (eller kompledigt, om man ska vara petnoga). Sandhamn står på menyn.

No comments: