Sunday, August 05, 2007

Herrgårdsvistelse

Ja, i helgen var jag och I på herrgård och åt en massa (och då menar jag verkligen jättemycket) god mat och hade det allmänt trevligt. Vi tog aldrig ngn eka och rodde i väg och vi frågade aldrig efter kanoten, vi blev lite sega på eftermiddagen.
Först när vi kom fick vi en visning av hela herrgården och sen dukades det upp en afternoon tea-buffé som var heeeelt fantastisk. Det var tre olika sorters snittar som var sjukt goda, scones med sylt och ost och vad man ville ha till och två olika tårtor. Och te, kaffe, juice.
Efter det låg vi i sofforna ett tag och diskuterade bröllop (nähä? så ovanligt eller hur...). Jag har ju inte pratat med I om det tidigare fastän jag pratar med alla om det. J hade tydligen drömt om att vi båda satt och planerade våra bröllop, haha... Bridezilla är vi allihopa, allihopa, allihopa... =)
Hur som helst, gick upp på rummet och degade en stund och gjorde oss i ordning för herrgårdsmiddagen. Tog en lokalt bryggd öl innan maten, mkt god. Från Skebobruks bryggeri. Sen var det en fyra rätters meny enligt pappret men de la in två "hemliga" surprise-rätter så egentligen var det en sex rätters middag. Helt galet. Men det var också fantastiskt gott alltihop och det var utvalda viner till som också ingick i det hela. Vitt till laxen, rött till köttet och en sherry till ostarna/desserten.
Det var en riktigt bra dag faktiskt.

Sjukt egentligen, det är jättefint väder idag och här sitter jag framför datorn. Kanske ska sätta mig på balkongen en stund och sola så att man inte ser helt blekfet ut.

2 comments:

Anonymous said...

åh, vilken bra helg ni verkar ha haft!

Anonymous said...

Ja, det var faktiskt helt sjukt bra. Du glömde dock nämna alla spännande människor vi "träffade" på herrgården... :-)

Jag har så himla svårt att komma på nåt att skriva på bloggen nu när jag inte har skrivit på evigheters evigheter. Så jag hänger på era bloggar istället.