Saturday, August 18, 2007

Lappsjuk?

Jag vet inte. Man känner sig lite uttråkad så här när man kommer hem till en lägenhet och inte kan göra ngt alls. Har varit på landet i ca två veckor, med undantag för måndagens derby mot Bajen. Det har varit slött och trevligt och inte särskilt ansträngande. Men det bästa är att man behöver faktiskt inte göra ngt för bara grejen "att vara på landet" är att göra ngt. Så vill du spendera tre dagar i rad framför TV och titta på usla filmer är det helt ok. Men du kan också gå utanför dörren och fiska, bada och vad det nu än är man gör på landet. Om vädret tillåter det vill säga.
Jag har mest varit lat. Och säkert gått upp tjugo kilo i vikt på köpet.

Jaha, och så är DIF serieledare, där ser man. Så kan det gå. Synd att det bara blev en pinne mot IFK i torsdags, hade behövt tre poäng där.

2 comments:

Anonymous said...

jag tycker att det är en väl spenderad semester att vara på landet. jag önskar att jag hade varit där mer. idag när vi åkte hem från landet bara efter helgen kände jag att jag verkligen inte ville åka hem utan stanna några veckor till.

sarpo said...

ja, landet är underbart! Det som jag kan tycka är lite trist så här i efterhand är ju att jag hade velat hinna umgås lite med människor jag gillar. Jag hade velat hänga på ett avslappnat vis. Men för att hinna med det så måste man nästan ha mer än två veckor. Det får bli nästa gång. Fast nästa gång jag har semester är det Fuerte som står på menyn! Och då blir det mycket hänga med människor jag gillar och mycket göra ingenting! =)