Wednesday, February 27, 2008

Ja, så har det då äntligen hänt! Ska det va, ska det va 100%...

...och så vidare.
Jag har fått tusen miljarder mer vuxenpoäng idag jämfört med vad jag hade igår - jag tog mitt körkort idag!!! På första försöket! Tjoho, jag är så sjukt bra. Körningen var utan anmärkning också, bara en sån sak. Provkillen sa bara när vi hade parkerat efter körningen "vill du veta hur det gick nu på en gång eller vill du få hemskickat i brevlådan?" va, sa jag, klart jag vill veta nu (fattade lixom inte att han menade att om jag får hem papper i brevlådan så är det ju klart...) så sa han bara "det gick jättebra, du är godkänd" varpå jag skrek ut ett litet tjooohooo och sträckte armarna i luften. Min körlärare skrattade åt mig (han var nämligen med hela tiden i baksätet - ngt nervöst!).
Sen körde han hem till körskolan, jag var alldeles för uppspelt och han hade lite bråttom (fast han sa faktiskt "det tar ju lika lång tid för mig som för dig att köra tillbaka" vilket ju inte riktigt stämmer men det var vänligt av honom).
Och eftersom körskolan ligger vid jobbet var jag bara tvungen att gå upp och visa för alla att jag hade klarat mig. Jag fick massor av kramar och grattis, kände mig som värsta stjärnan...

Fy fanken va skööööönt att det är över. Nu måste jag bara köpa en bil också... =) Om ngn vet ngn som ska sälja, hör av er till mig! Men än så länge tänker jag hyra bil, på OK har de ingen begränsning för hur länge man ska ha haft körkortet för att få hyra. Jag har inte kollat med hyrbilsfirmorna men det får bli ett senare problem.

Bara ett sista hurra! för mig för att jag har varit så duktig och tagit mig igenom det här med hedern i behåll.

3 comments:

Anonymous said...

åh, grattis Sara!!!!

kul att det gick så bra att du tog det på första försöket. (det känns som att det inte är så många som gör det nuför tiden.)

Anonymous said...

grattis!!! du är grym!

Ny kula said...

Grattis!! Jäkligt bra jobbat!!