Wednesday, February 27, 2008

För att fira mitt körkort...

...hade jag tänkt att jag skulle köpa ngt till mig själv som jag velat ha hur länge som helst. Men jag kunde inte komma på ngt, plus att jag råkade gå in och köpa sju böcker istället.
Och den här månaden är sjukt knaper med tanke på CSN pengar som ska betalas plus det sista på körkortet som jag har betalat och uppkörningspengar och en hel massa annat. Och så har ju hyran höjts med 2,6% också. Hmpfh. Så nu blir det ingenting av med det.
Men å andra sidan har jag ju en hel massa böcker att läsa. Bl a Flyga Drake, En spricka i kristallen och sen köpte jag hela Millenium-trilogin till P i födelsedagspresent också så de kanske inte räknas till mig. Och så handlade jag ju böcker igår också, haha. Galet. Bl a en kokbok.

Jaha, en bok jag håller på och läser just nu är Mig Äger Ingen av Åsa Linderborg. Jag börjar gråta så fort jag tar upp den, det är hemskt. Jag kan bara läsa några sidor i taget. Det gick jättebra i början, de första 50 sidorna men nånstans där började tårarna rinna. Och nu kan jag inte sluta. Men nu är det inte så mkt kvar av boken så nu behöver jag bara gråta mig igenom kanske två kvällar till.

5 comments:

idasol said...

Grattis grattis grattis grattis!!! Ja det är ju världens bästa grej! Man blir helt hög av att ta körkort, önskar jag kunde göra det flera gånger (fast egntligen inte... hualigen...). :-)
Vill du köra till kungsberget?

sarpo said...

Aaaaaaah! Panik! Köra bil, på riktigt!

Ja, det kanske jag vill hörrudu. Eller åtminstone en liten bit av vägen... =) Om du vågar lämna ut din bil i mina händer, det vill säga...

Anonymous said...

jag har tänkt att jag ska läsa den, men det tar emot lite.

istället läser jag damernas detektivbyrå-serien. den blir man glad av istället.

Anonymous said...

läs den jenny!

sarpo said...

Ja, jenny, läs den! Den är bra (trots alla tårar). Den är bra på så sätt att den inte är "smetig", helt osentimental lixom. Det är lixom inte ngn jobbig åh-det-är-så-synd-om-mig-som-har-en-alkis-farsa-bok.

Den är bara helt rakt på sak.