Friday, January 09, 2009

Att köra bil

Jag är trött idag. Har börjat åtta eftersom jag vill gå hem tidigare idag då vi ska till landet. Och P och katten får skjuts ut av hans far idag på dagen eftersom de båda är lediga idag så jag ska åka ut själv. Jättebra tänkte jag, jag går och hämtar bilen på lunchen så jag kan sticka direkt vid halv fem. Men sen tänkte jag ett steg längre och insåg då att jag får köra ut helt själv i totalt mörker på vinterväglag. Det är inte min starkaste sida kan jag säga så så nu fick jag lite ångest över det. Men det ska nog gå bra. Jag sa till P att om jag inte kommit ut i rimlig tid får de väl åka ut och leta efter mig...

3 comments:

idasol said...

Kolla vart helljuset sitter när du är i upplyst område, kan jag ju tipsa om. Och glöm inte att blända av för mötande trafik! :-)
Jag tycker själv att det är mycket skönare att köra själv när det är lite kritiska förhållanden än att ha passagerare i bilen...

Halt väglag är det nog inte, det är ju plusgrader idag. Och de har nog bra vinterdäck på bilen, så det tror jag inte blir nåt problem. Ta det lugnt bara.

sarpo said...

Jag tror jag provar helljuset innan jag åker faktiskt! Men det där med att blända av och att kolla mötande i kurvor och kullar och sånt, det brukar jag glömma.

Ja, jag känner också att det är skönare att köra bilen själv. Tänk förut hade man ångest över att köra bilen själv och nu tycker man det är mkt skönare. Vad knäpp man är.

Bubbel i vardagen said...

Usch, hoppas det gått bra!!