Sunday, February 08, 2009

Schlagern - dagen efter

Haha, sitter här och surfar runt på nätet. Det verkar som att Melodifestivalen inte var någon hit. Jag måste säga att jag tycker att låtarna var riktigt kassa och att de två låtarna som var bäst var Emilias och af Ugglas. Alcazar får också OK av mig för åttiotalsinfluensen men resten låg ju nånstans mellan uselt och uruselt. Och Shirley Clamp var ju rent plågsamt att se. Det var trots allt lite elakt av SVT att välja just den sekvensen där hon sjöng alla toner fel typ, som "snabbgenomgång". Det gjorde ju att man tvingades se den biten om och om igen och det var ju inte direkt vackert...
Men Petra Mede var faktiskt bättre än förväntat om än lite skrikig emellanåt. Å andra sidan kan ju hon dra lite skämt som inte så många vågar göra, hon är ju på nåt sätt lite orädd. Fast vi får väl se hur det går i nästföljande program.
Och det nya röstningssystemet - jag fattar inte vad folk tycker är så krångligt?

Jag tyckte faktiskt att af Ugglas var bäst. Det tyckte inte Kikki, om någon ville veta... Hahaha!Men det var såå mkt Joplin att det nästan var lite för mkt.

2 comments:

idasol said...

Jag gillade också ugglas bäst. Och sen gillade jag Emilias låt också. Och den där musikalsångerskan som var först, låten var bra men man var ju tvungen att blunda för att öht kunna höra den. HEMSKA kläder!

Jag tycker också Petra Mede var över förväntan, hon var nog lite nervös ibland men det kan man ju förstå.

Shirley Clamp och Scotts som alla har sagt kommer gå till final var ju bedrövliga.

sarpo said...

Ja, första låten var också helt OK. Men Scotts och Shirley var ju som sagt urursla. Scotts text! Fruktansvärt. Det var riktigt plågsamt att lyssna.