Friday, February 06, 2009

Vattenläcka

Det är tydligen en vattenläcka i vår lilla toa fick vi veta igår. Det är egentligen inte i vår toa men röret har gått av precis i golvet så det rinner rakt igenom till de där nere. Hittade en lapp igår som det stod "obs akut, spola inte" och ett nummer jag skulle ringa. Nu slumpade det sig så att P var ledig idag så han tog emot Skanska-gubben idag när denne skulle komma och kolla på spektaklet. Och mycket riktigt, två-tre veckors stambyte. Härligt!
Det är tur att vi har två toaletter men samtidigt trist för då kanske vi inte får avdrag på hyran från svebo.. vi får väl se. Och om de ska springa ut och in i vår lägenhet så måste vi ju komma på nån lösning med katten. Usch, det känns inte alls bra det här.

2 comments:

Anonymous said...

usch vad jobbigt! men vad hade hänt om ni inte hade haft två toaletter? bo någon annanstans, gå på toa hos grannen?

sarpo said...

ja, då hade vi fått bo nån annanstans. Men folk har ju bott i stambyten förut så jag vet inte riktigt..
jag hade nog inte stått ut. Jag hade bett om hyresavdrag, lagt de pengarna på en hyrbil och flyttat ut till landet på obestämd tid.. tror jag.