Friday, February 02, 2007

Hockey

Jag försökte blogga igår men det gick inte på ngt sätt. Jag är lite trött på den här förvandligen av blogger, det har bara varit bök och stök tycker jag.

Hur som helst var jag på hockey igår och det var jätteroligt. Det var typ hundra år sen jag var på en "vanlig" match. De senaste åren har det mest varit slutspel och storsatsningarna man har gått på. Men igår gick vi af och det var över förväntan. Och jag såg dessutom matchen, jag satt inte i baren. Bara en sån sak!
Och sen vann ju Djurgårn också så det var ju bra. Och så blev det lite gruff och hat på slutet så vi blev alldeles uppeldade och sen visade det sig att sportbaren inne i Globen har öppet en timme efter match och det var ju ett nytt påfund. Men det var ju perfekt att slinka in där när man inte riktigt ville åka hem på en gång och sen kom matchens lirare dit, det gör de tydligen varje match. Intressant. Det var djurgårdskeepern Daniel Larsson, han var ju värsta chippen.

Jag tror att mina hockeydagar kan bli mer aktiva från och med nu!

4 comments:

idasol said...

Nästa gång du ska gå vill gärna jag och Milo följa med! Han måste ju få sin premiär på djurgårdsmatch snart... :-)

Helst om du vet att du ska gå nån dag innan, det är så svårt att vara spontan för tillfället...

sarpo said...

Ja, häng med den 15 februari! Då ska Micke Johansson hyllas och hans tröja ska hängas! Det är klart att ni ska hänga med då!

sarpo said...

Dessutom är det ju bra med hockey också för det är inomhus. Då blir han kanske inte så kall och du behöver inte vara orolig... hahaha.
Och så kanske Udo kan komma och hämta er, om han inte hänger på också förstås.

idasol said...

om jag inte har körkort då... :-)