Thursday, February 01, 2007

otrogen

Jag känner mig så dum ibland på jobbet när jag pratar om att jag inte kan vänta till oktober med att veta om jag får fast tjänst när jag samtidigt är ute på marknaden och drar i trådar. Det känns som att man är otrogen. Men att byta jobb är ju faktiskt inget ovanligt, det gör folk varje dag. Det är bara det att jag aldrig sagt upp mig från ngt jobb. Det kan iofs bero på att jag aldrig har haft den typen av anställning. Jag menar, när du jobbar på timmar så slutar de ringa efter ett tag om du inte kan ta jobb och sen är det lixom inget mer med det. Och så går kontraktet ut och thats it. Då har man antagligen gått vidare till nästa extrajobb.

Men nu, när jag går till jobbet varje dag, när man pratar med sina kollegor om privata saker, när man faktiskt trivs rätt bra emellanåt, då är det lite jobbigare.

2 comments:

Anonymous said...

jag vet precis vad du menar. samtidigt är det ju förståeligt att kolla runt när arbetsgivaren inte kan lova någonting. eller är det mest för att du vill jobba någon annanstans?

sarpo said...

Nej, jag vet inte. Jag vill inte stå där i oktober utan jobb helt enkelt.

Jag söker väl till högskola i vanlig ordning och försöker komma in på Kris och konflikt-hanteringen... =/