Thursday, February 08, 2007

tittut

Nu har jag inte bloggat på väldigt länge. Det känns helt ok. Även om jag försökt ta mig in på blogger hemifrån men inte lyckets samt kommentera på andras bloggar och inte kunnat (vilket gjort mig ngt irriterad!).

Jaha, jag har varit sjuk i tre dagar. Det är inte så upplyftande. Egentligen hade jag kunnat vara sjuk idag också men jag är utled på att vara hemma och göra ingenting. Men jag har lite ont i kroppen, ont i halsen, ont i ena örat och jag känner mig allmänt krasslig med svidande ögon och lite snuva. Men jag orkar bara inte göra ingenting längre. Även om det var jätteskönt och behövligt att göra det de dagar jag faktiskt var hemma.

Det hinner dock hända så många saker som man inte tänker på på jobbet under tiden man är borta - det är jobbigt att komma tillbaka helt enkelt.

En kollega har tex sagt upp sig. Inte så oväntat, hon har varit på väg härifrån länge, men ändock. Så nu tror jag att alla tror att jag ska få fast tjänst, det känns som att alla har sagt det lite i förbifarten med ett menande leende.

1 comment:

sarpo said...

Ja, det är ju det som är frågan. Men det är klart jag vill. Jag vill ha en familj och hus. Då måste man börja någonstans. Och pengar kan ju vara en rätt stor och viktig del av denna dröm.

Och om jag inte får fast tjänst snart, var sitter jag då om ett halvår? Tillbaka till timmis-helvetet när man fri att göra vad man vill men inte kan slappna av och luta sig tillbaka. Plus, vad ska jag jobba med då? Eller ska jag plugga igen?