Monday, June 23, 2008

Nedräkningen fortsätter:

23 dagar utan tobak. Observera att inget nikotin kommit över mina läppar sedan den 31 maj 2008. Hur är det med dig M? Inga ciggaretter i alla fall men kanske en och annan prilla. =)

Jag är förvånad över hur lätt det är. Jag fattar inte varför jag inte gjort det tidigare. Och jag har varit lite sugen av och till här över midsommar men P sympatislutade nu i helgen så det var bra. Saknar inte själva ciggen egentligen utan snarare stämningen en ciggarett ger. Att det är ett snäpp bättre med en cigg än utan den. Vad ska man fylla ett sånt tomrum med? Det är ju omöjligt. Så man får sucka lite sorgset och acceptera att det är bra ändå. Och bara det att man kan acceptera tanken att det hade varit bättre med en cigg men ändå stå emot det, det måste ju vara det bästa av allt.

No comments: