Thursday, June 12, 2008

och på den tolfte dagen...

... så går det helt smärtfritt. Det har inte ens varit svårt att sluta röka. Om jag hamnar i en sån situation där det känns som att jag skulle tycka att det är jobbigt så har jag försökt sysselsätta mig med annat. Exempelvis när vi kom ut till landet. Det är alltid så att det första man gör när man kommer ut till landet är att öppna en öl och ta en cigg på altanen. Det är lixom utan undantag. Så det var lite jobbigt. Men jag gick och packade upp mat och annat för att sysselsätta händerna med något annat och så gick det över.
Det var även lite jobbigt när det var fotboll i tisdags, då kände jag suget också ett par gånger under kvällen (och mer och mer ju längre kvällen gick och ölen rann ner och omdömet gradvis försvann) men det var bara att stålsätta sig. Jag tror att jag försökte övertala M nån gång under kvällen till och med att lägga ner det här men då sa han bara "tänk på när du står där på startlinjen" och så gick suget genast över.

För er som inte vet så har jag och M slutat röka den 1 juni. Om vi skulle trilla dit innan 1 sep så måste vi åka Vasaloppet och om vi klarar oss så ska vi åka på lyx-SPA med all inclusive.

2 comments:

Anonymous said...

vad bra du är sara!!

Ny kula said...

Hurra för er! Vad bra att ni är två som kan påminna varandra om startlinjen.