Sunday, June 29, 2008

tillbaka till verkligheten

Jaha, så var det dags att åka hem och förbereda sig för att gå till jobbet.
Vilket verkligen behövs eftersom det händer de mest sjuka sakerna just nu tydligen. Det har varit tjafs om våra lönetillägg för vissa ansvarsområden, en kollega har blivit uppsagd, en annan kollega har precis gått på mammaledighet så henne ser jag inte på ett år eller så, och tja lite annat smått och gott har de säker hunnit med också under de två veckor jag varit borta. Jag kan säga att det känns som att jag varit ledig mkt längre än så, Sandhamn känns som hundra år sen. Men så fort man är tillbaka på jobbet och faktiskt börjar arbeta istället för att hälsa, prata om semester, läsa igenom alla mail, skvallra och allt sånt så kommer det kännas som att man inte varit ledig på evigheter...

Men vilken underbar semester! Jag hoppas nästa semesterperiod blir minst lika bra. Men det tror jag nog att det blir. Vi ska ju till norr så då blir det i alla fall riktigt miljöombyte. Hoppas bara min kusin kan ta katten! Annars vet jag faktiskt inte vad man gör?

No comments: