Tuesday, June 03, 2008

Skatteåterbäringen!!

TJOHO!! Nu kommer skatteåterbäringen! Det är ju helt fantastiskt. Idag när jag gick in och tittade på status på mitt konto så såg jag att pengarna var registrerade för utbetalning imorgon. Jag blir så glad. De kunde ju verkligen inte komma lägligare. Jag har haft så många räkningar denna månad och såna där trista på över tusen spänn så att få tillbaka nästan 7000 är ju precis vad jag behöver!
Jag har tänkt sätta in lite av de (eller en ganska stor del) på pensionsförsäkringen så att jag kan få tillbaka pengar även nästa år och sen tänkte jag spara en liten del på mitt sparkonto och så tänkte jag ta resten på semestern. Är inte det vuxet så säg? Hade man fått tillbaka 7000 spänn när man var typ tjugo hade allting gått till fest och kul. Förra året satte jag in hälften på sparkontot faktiskt och nu lite bättre ändå.

För att räknas som riktig vuxen saknas väl egentligen bara en bil, ett hus och ett barn. Och kanske ett giftermål.

Hmmm... jag har nog rätt långt kvar ändå...

No comments: