Tuesday, December 02, 2008

Fylla

I lördags åkte jag på en riktig fylla. Det var faktiskt länge sen jag var så berusad. Jag sms:ade till exempel en massa människor (exempelvis en gammal flirt!) mitt i natten och undrade vad de gjorde för kul och när jag vaknade på morgonen hade jag glömt det. Jag trillade även nerför en trappa och gjorde mig illa i foten, vilket jag också märkte när jag vaknade på morgonen och hade asont och inte kom ihåg varför (till en början, sen kom dock minnet tillbaka). Jag kom inte heller riktigt ihåg hur jag kom hem. Eller jag vet att jag åkte taxi och att det kostade 230 kr och att jag betalade kontant men annars är det nog ett stort svart hål.
Jag tror att jag kanske tog en snabbt, snabbt, litet, litet bloss på en cigarett också eller kanske är det ett påhittat minne för att jag var rätt röksugen (eller ganska mycket) flera gånger under kvällen. Men det försöker jag förtränga om det nu är sant, för det hoppas jag verkligen inte händer igen i så fall.

Ah well, man är fortfarande under trettio, då kan man väl få bete sig på det här viset lite då och nu? Jag menar, jag gör det ju verkligen inte varje gång jag går ut och ens vänner gifter sig ju bara en gång (förhoppningsvis) så då kan man väl få slå på stort? Kom igen, snälla, håll med mig här...

4 comments:

Anonymous said...

ja, jag håller med...

nu är det ju inte sådana där festliga tillfällen så himla ofta och då gäller det att passa på.

idasol said...

Ha ha ha! Ja men det är väl självklart, låter ju askul! :-)
Jag är dock lite besviken att inte jag fick nåt mess från dig, däremot fick min syster det... ??? Hmmmmm.

Jenny, börjar du bli lite orolig för ditt bröllop när du läser detta? ;-)

Anonymous said...

Hahaha! Det var nog inte bara du som har lite minnesluckor, dom flesta verkade vara ganska fulla!

Jag hoppas iaf att du o P hade kul också! Tack snälla för att ni kom o för fin present!

Kram

sarpo said...

Ida, hahahaa, det är ju jätteroligt! Haha, jag visste inte att jag hade skickat till Lotta. Jag raderade de där messen ganska snabbt i en fånig förhoppning om att jag då skulle kunna glömma de. Vet du vem jag messade?? Han mittemot!! Haha, jag dööööör.

Prallan, ja jag hade asroligt! P hade också kul men han skulle ju jobba på söndagen så när han märkte åt vilket håll det barkade, tog han sitt förnuft till fånga och åkte hem. Jag hoppas att NI hade kul och inte bara tyckte att vi var fulla och jobbiga, haha! kram!

Jenny, du behöver inte oroa dig för min del iallafall. Jag kommer inte agera på detta vis på din fest eftersom jag ska vara en central punkt under middagen så då kommer jag se till att vara städad. Men efter middagen får vi väl se hur städad jag är, haha!