Wednesday, December 17, 2008

Julfest

Idag ska vi ha julfest på jobbet. Jag tillhör inte de som får ångest och tycker sånt är trist/jobbigt/oroligt på nåt sätt. Jag tycker det är ganska trevligt. Jag har inga problem med att se mina kollegor som just kollegor heller, det betyder ju inte att man måste aldrig umgås utanför arbetet. En del är ju väldigt avgränsande på att "det här är jobb" och "det här är privat".
Läste nån krönika häromdagen om temat julfest och den personen skrev typ att alla tappar hämningarna, allt är tillåtet, folk blir fulla, folk gör dumma saker och så vidare och så vidare och varför måste man umgås med sina kollegor om man inte vill?
Jamen, gör inte det då. Gå inte. Eller om du känner dig tvingad att gå, avlägsna dig så fort middagen är klar. Jag menar, varför göra det till en sån stor grej?

Jag fattar inte varför man öht måste göra en massa saker till stora grejer. Saker är vad saker är. Punkt slut.

1 comment:

Bubbel i vardagen said...

Hoppas du får det trevligt!