Tuesday, December 23, 2008

Julledigt

Åh va skönt att det är över nu. Det var jättejobbigt att gå ifrån kontoret idag eftersom jag inte är tillbaka förrän sjunde januari. Hur ska man veta att man inte glömt nåt? Fy fan säger jag bara. Men jag hoppas och tror att allting blev klart. Annars sitter man väl lite pyrt till.
Idag var vi två assistenter på plats och INGEN projektledare. Så jag och M bestämde att vi skulle slå oss fria med frasen "vi har inget ekonomiskt ansvar, det står i vår arbetsbeskrivning". Vi får väl se om det håller... Men allvarligt, egentligen ska det vara minst fyra på plats och arbeta under semestertider och dessutom ska det vara minst två projektledare. Hallå, chefen? Kanske ska ta och styra upp det här lite.

Ah, well, nu skiter vi i det. Jag behöver inte tänka på det förrän i januari igen! Om de inte ringer förstås, vilket de lär göra på måndag när de som jobbar inser att de fått uppgifter att ta tag i under tiden de var borta. Men den dagen, den sorgen.

Nu sitter jag med en otroligt klängig och orolig kisse i knät som svassar runt mina ben och vill gosa och vägrar lämna min sida och väntar på att taxin ska komma och hämta upp mig och mina fyra (!) väskor med julklappar.
Jag tror jag lägger ner dateriet tills efter nyår. Vi hörs 2009!!!

Tills dess:

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: