Monday, May 25, 2009

ordningen är återställd

Bara för att återgå till vanlig gnällstatus igen efter ett okaraktäristiskt positivt inlägg så kan jag berätta att jag just betalade mina räkningar - det var ingen rolig historia. Det blir definitivt inga överflödiga skor för min del, endast de vita sandaletterna som jag ju faktiskt varit på jakt efter ett bra tag, de är behövliga och alltså OK.
Imorgon ska jag till tandläkaren och sen var det någon annan sån där utgift som jag inte minns just nu men det blir till att vända på slantarna och hoppas att skatteåterbäringen kommer lagom till midsommar.
Nej hörrni, det blir inget flärdfullt liv för mig den närmaste månaden. Så mkt är säkert. Men man kan alltid hitta på roliga saker ändå, så kallade GRATISNÖJEN. Min mor är ju drottningen av gratisnöjen, något borde väl ha smittat av sig på mig kan man tycka. Nån som vill umgås på ett billigt vis den första härliga sommarmånad?

8 comments:

Jenny said...

Jag säger ja!

idasol said...

Jag säger också ja! :-) Gratisnöjen är skoj, vi kan ju t ex åka hiss på ett hotell i frihamnen.

sarpo said...

Hahaha, ja bara en sån sak!

Nej men en sak som är himla trevligt som är i princip gratis är ju att ta din bil Ida (haha) och åka till trevliga slott och ha picnic i trädgården. Typ Taxinge, Häringe eller Steninge slott.
En annan sak är att ta din bil ida (haha) och åka till Sigtuna och titta på den gamla fina staden.

En annan sak som iofs kostar biljett är att ta en båt ut i skärgården och ha picnic.

Ni märker att jag är inne på picnic va?

Anonymous said...

Här kan man gå in och se om det finns nåt som passar! =)

http://www.gratisistockholm.se/

Jag är sjukt sugen på en baklucke-loppis i Siggesta gård exempelvis någon söndag...

/Sara

Jenny said...

ja, jag vill på loppis!! Plus att jag ju inte säger nej till picknick. Det kan man ju göra efter jobbet vilket är bra när det verkar bli lite svårt att få ihop alla på en helg.

Nån kanske vill följa med på vintagemässan i helgen? Jag var där förra året, och visserligen kostar det 60kr att gå in och det var mycket överprissatt, men jag gjorde några riktigt bra fynd också!

idasol said...

LOPPIS! JA!
Perfekt!! :-)

Lotta said...

jag vill också haka på! picknick yes! eller vad vi nu hittar på.

minna said...

Bakluckeloppis har jag alltid velat gå på så det skulle jag tycka var kul!
Sen är det ju det där med om man ska ha picknick med barnen... det blir mycket spring och inte så mycket sitta på filt för min och Idas del!