Friday, January 13, 2012

Månadens utmaning - januari

Jepp, det var det här med att rensa ut i skåpen.
Min utmaning för januari blir garderoben! Jag har redan börjat lite smått med barnens kläder eftersom min vän ska ha barn i februari och jag så gärna lånar/ger henne kläderna. Där kommer även lite amningstoppar och sånt försvinna iväg så det är lika bra att köra på när jag ändå är inne i garderoben och rensar! =)

Det är ganska "lätt" att rensa ur garderoen så min utmaning blir att göra mig av med minst två av varje sorts plagg! Oerhört svårt ju, tror jag minsann. Särskilt eftersom jag redan rensade ut en hel del när jag plockade ner kläderna i källaren inför senaste graviditeten.
Alltså: två par byxor (räknar även in typ shorts, strumpbyxor och sånt här), två par tjockare tröjor, två par toppar/t-shirts, två par linnen, två par trosor, två par strumpor, två BH-ar och två kjolar/klänningar.
Mon dieu, detta kommer verkligen bli en utmaning. Trosor och strumpor är ju enkelt men det andra!

Frågan är sen vad jag ska göra med de utrensade kläderna? Sälja, skänka eller kasta. Det får vi se, jag får redovisa detta senare när jag ser hur mkt plagg det blir.
Den veckan jag sätter igång med detta (nästa antagligen) får en bra UT-post på IN/UT-listan i alla fall, det är ju skönt med tanke på allt som kommit in den senaste tiden.

No comments: