Friday, January 13, 2012

Summering och kommentarer - januari 2012

Summering av månaden är glasklar redan nu, efter halva tiden: den går helt klart inte plus. Just nu har jag 2 kronor kvar på kontot och det är den 13 januari. Alltså, inga pengar att lägga undan denna månad. Mina månader sträcker sig iofs från lön till lön (mammapeng till mammapeng) så barnbidraget i januari kommer ju för de sista utgifterna varje månad.

Mina kommentarer än så länge är jag ju kom på det här typ i söndags och alltså inte har haft någon fair chans att hinna komma in i tänket ännu. Men motivationen är ännu starkare nu! =)

Uppdat:
Man kan ju fundera på vad de pengarna som jag hade att spendera har gått till? Några av de planerade extrautgifterna har ju inte ens hänt ännu! Gulp, hur går detta ihop måntro?
En annan sak man kan fundera kring är mängden som kommer in jämfört med vad som försvinner ut. JÖSSES säger jag bara... det här är ju något som verkligen kan ändras på!

Upddat:
Jaha, klarade knappt en vecka och inte handla i onödan på mataffären. Gick med min mor på Citygross och handlade massor! För att det var billigt, bra att ha, osv. Allt det jag inte skulle göra alltså....

No comments: