Tuesday, January 31, 2012

Månadens utmaning januari - sammanfattning

Jag gav mig själv utmaningen att rensa i garderoben och göra mig av med minst två av varje plagg. Det har gått hur bra som helst. Tog tröjor och toppar först och det var så skönt att granska kritiskt och sedan lägga i skänkes-högen till Myrorna. Efter en vecka så fortsatte jag med byxor och kjolar och klänningar och då blev det lite svårare. Men men tanke på att jag gått ner i vikt nu efter graviditeter så har jag ändå en massa kläder som jag inte kan ha och det gjorde det lite lättare ändå. OM jag nu går upp i vikt igen (vilket inte är något jag strävar efter...) så får jag helt enkelt köpa lite nya kläder. Jag är ändå lite trött på vissa kläder och kan behöva förnya min garderob lite även om tanken inte är att jag ska konsumera mer nu för att jag gjort plats.
En annan sak som jag har är en hög med "bekväm"-kläder som jag använder till vardags och en massa andra kläder som ska vara när man ska vara lite prydligare, lite snyggare, lite finare och så vidare. Men vafan, jag vill ju vara prydlig, snygg, fin och så vidare jämt! Onödigt att ha alla dessa plagg och inte använda de. När ska jag använda de egentligen om inte varje dag?? Så det åkte en del såna där plagg i denna rensningsvända. Idag var vi på tippen med en massa skit (tjoho - äntligen resultat på UT-listan!) och då la jag mina två skänkes-påsar i Myrornas container. Jag har också en bytes/säljes-påse som inte fick följa med dit med lite "bättre" kvalitet som man kanske kan få en liten slant för eller något bra som vi behöver hit hem så jag slipper lägga pengar på det.

Hur som helst; sammanfattningen av denna utmaning är alltså att det gick toppen!

No comments: