Thursday, May 31, 2007

För övrigt

var derbyt HELT fantastiskt. Det var en såndär match som kan avgöra en hel säsong och hur den kommer att se ut i framtiden. Och det var en såndär match när människor som inte går regelbundet på fotboll kommer att bli "hooked". När DIF gjorde 2-1 trodde jag att jag skulle få hjärtsnörp. Och som de krigade sista tio! Helt underbart, vilken moral.

Sen var det lite hederliga gammeldags kravaller i tunnelbanan. Vi visade dessutom stort hjärta och förståelse när vi ringde ambulans till en kille som visade sig vara gnagare (det hade jag aldrig trott att jag skulle göra i hela mitt liv faktiskt). Vi stod hur som helst på första parkett och tittade på när folkmassan böljade fram och tillbaka och när folk sprang omkring som yra höns. Det var en del tjejer som grät också. Det var ju intressant tyckte jag. Jag har lixom aldrig fattat det där som folk säger, att det är farligt att gå på fotboll. Men de där tjejerna var verkligen rädda. Så har jag lixom aldrig sett på saken. Jag tycker inte det är så mkt att vara rädd för - jag menar, det är ju bara att gå undan. Men å andra sidan, om man inte är van vid fotbollskretsar och hets och det adrenalin som skapas i sådana situationer så är det inte så konstigt att man inte förstår vad som händer och blir rädd. Ja, jag vet inte. Jag var aldrig rädd i alla fall, i ärlighetens namn hade jag väldigt roligt!

Ser fram emot ett hett derby mot Bajen 19 juni.

1 comment:

Studiomannen said...

Det är idag det smäller. Jag vill bli serieledare idag!